Nou Lucky is ook vaak 8 soms 9 uur alleen..Ik kan ook niet anders... MAAR ik wist dit toen ik Lucky kocht..daarom bewust gekozen voor een volwassen hond..MAAR Luck is alleen, alleen als ik werken ben anders gaat ze, behalve als ik ga shoppen, altijd mee. Of het goed is? NEE Tuurlijk niet...een hond hoort niet alleen te zitten...MAAr zoals ik al zei..als iedereen die werkte geen hond nam , dan was het einde zoek..... Gelukkig komt Luck er vaak uit en al het dan eens niet zo is..geeft dat niet lucky heeft niet zo heel veel beweging nodig een dagje iets minder kan best...iets anders als je een hond b.v. als AXA hebt of een labrador ofzo...ja die moeten echt beweging hebben. Lucky ook wel maar die is ook tevreden met minder... Plus ik skate veel met Lucky dus haar beweging heeft ze wel
waaaaauw , wat heb jij geluk zeg met axa die van ons kan nu zo'n 10 min al stil alleen blijven
ff afkloppen
maar geen 6 - 7 uurs hoor die word gek vrees ik
maar toch een hond zolang alleen laten vind ik voor het beestje niet goed als men dan terug komt na vele uren dan mag hij /zij eindelijk er eens ff uit mss 1 a 2 x nog een wandeling en dat is het
nou, ik moet eerlijk toegeven, toen ik axa v.d 1ste keer thuis had, was er ook niemand thuis, vanaf 08.00 tot 16u. dan ging de zindelijkheid wat..trager maar het is dan toch gelukt he. + Donderdagavond en zondagmorgent was het hondenschool.(nu ga ik al een jaar niet meer)
axa zit nu niet meer alleen,mijn ma werkt niet meer, dus ja, maar axa kan heel makkelijk 6-7uur alleen blijven he, als ik thuis kom ga ik dan nog eens wandelen met haar, 1,5 uur en 'savonds ook nog een toereke.
En ook al is mijn ma thuis gaat zij met axa niet wandelen, ik vind het goed eig, 't is wel mijn hond. En niemand moet er mee beginnen,want axa luistert dan toch amper en mijn ma weet nix van hondentaal dus zou ze eens onverwacht in een onaangename situatie kunnen komen he.
Zolang de hond genoeg beweging heeft is het niet erg als je gaat werken, maar dan zouden de mensen best een volwassen hond nemen.
het verschil tussen een pup of een volwassen hond is anders een pup laat je ook geen 8- 9 - 10 uur alleen dat vind ik wat onverantwoord
daarbij een asielhond kan goed zijn maar zou me altyd de vraag stellen waarom hij daar zit zo is mss lucky afgestaan omwille van dat ze niet alleen kan blijven
De reden dat ik een asielhond heb gekozen is omdat ik werk, en kijk hoe dat is gelopen...
Lucky is een perfecte hond maar jankt alles bij elkaar... Dus ja lijkt mij pup of volwassen hond alleen blijven is nooit leuk.. MAAR er moet ook gewerkt worden, als iedereen die werkte GEEN hond zou nemen dan zouden de asiels overvol zitten.. Ik compenseer het alleen zijn met lange wandelingen maar veel mensen doen dit niet.. Met een pup lijkt mij dat je langer de tijd moet nemen vooral ivm de zindelijkheid.. Ik kon meteen gaan werken maar met een pupje wil je die zindelijk krijgen zul je veel tijd moeten nemen... Bijkomend dat ik NIET fulltime werk...lijkt mij als je zoveel weg bent 5 dagen per week 9 uur per dag dat, dat erg veel is..
de meeste mensen werken full-time drukke baan , druk leven om wat gezelligheid in huis te hebben willen ze een pup aanschaffen maar met de drukke baan en leven ... is dit dan verantwoord ??????