hondenforum THE BEST THERE IS
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hondenforum THE BEST THERE IS

iedereen is welkom
 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 American Staffordshire Terrier

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Paulina
Admin
Paulina


Aantal berichten : 134
Registratiedatum : 29-04-09
Leeftijd : 29
Woonplaats : Heverlee

American Staffordshire Terrier Empty
BerichtOnderwerp: American Staffordshire Terrier   American Staffordshire Terrier Empty02.05.09 20:43

De aard van het ras

De American Staffordshire Terriër is een terriër van het buldogtype. In aanleg zijn het waak- en gezinshonden.

American Staffordshire Terriërs zijn moedig, trouw aan het gezin, vasthoudend en hard voor zichzelf. Het zijn goede waakhonden, aanhankelijk, onstuimig, dominant en hebben een erg groot uithoudingsvermogen.

Honden van dit ras zijn uitstekend geschikt als gezinshonden mits het gezin consequent en goed kan omgaan met een sterke, onstuimige hond. In de regel zijn de honden lief voor kinderen, zal huis en haard goed bewaken. Katten en andere huisdieren zullen moeiteloos worden geaccepteerd als hij daar al vroeg vertrouwd mee wordt gemaakt.

Een American Staffordshire Terriër heeft veel beweging nodig. Ze lopen graag naast de fiets en zijn altijd te vinden voor balspelletjes. In de regel zijn het honden die graag apporteren.

Voor mensen die weinig ervaring hebben met honden is deze hond niet geschikt. Op jonge leeftijd moet hij al geleerd worden niet te trekken aan de riem, eenmaal volwassen zijn de honden ontzettend sterk. Door een goede en consequente opvoeding kan de American Staffordshire Terriër erg veel leren en kunnen zelfs gehoorzaamheidstesten met goed gevolg afleggen.



Uiterlijke kenmerken
Een American Staffordshire Terriër behoort de kracht uit testralen in verhouding met zijn grootte. Het is een hond die stevig is gebouwd, gespierd maar ook gelijktijdig lenig en gracieus. Hij is geblokt en mag beslist geen lange poten hebben.

De schouderhoogte van reuen is in de regel tussen de 45,7 en 48,4 cm. Bij teven is dit 43,2 tot 45,7 cm. Belangrijker dan deze afmetingen is dat de verhouding tussen hoogte en gewicht goed is.

American Staffordshire Terriërs hebben een korte glanzende vacht. In principe is elke kleur toegestaan maar liever ziet men geen zwart getaand(black-and -tan), leverkleurige of effen witte kleuren. De meest voorkomende kleuren zijn gestroomd, rood en beige al dan niet met witte vlekken.


Niet iedereen is geschikt…

Om een American Staffordshire Terriër goed op te voeden heeft u enige ervaring met honden nodig. Doordat het ras een onstuimig karakter heeft en als volwassen hond erg sterk is, is het noodzakelijk dat u de hond goed in de hand heeft.

Daarnaast heeft de hond veel beweging nodig, u moet dus over tijd en mogelijkheid beschikken om de hond te regelmatig uit te laten, te laten lopen en spelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Roos

Roos


Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 02-05-09

American Staffordshire Terrier Empty
BerichtOnderwerp: Re: American Staffordshire Terrier   American Staffordshire Terrier Empty02.05.09 21:25

Staffords zijn echt hele mooie en vrolijke, en pittige, honden. Dat zijn alle kenmerken die ik zo waardeer in een hond.. of ik ooit een staff zou nemen weet ik niet, want dat is natuurlijk wel iets anders dan een dalmaat.

Groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucky
Admin
Lucky


Aantal berichten : 213
Registratiedatum : 28-04-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Brunssum

American Staffordshire Terrier Empty
BerichtOnderwerp: Re: American Staffordshire Terrier   American Staffordshire Terrier Empty02.05.09 22:06

Nee ik zou nooit een staff nemen..ook geen bulldog etc...
Kvind het hele mooie honden om te zien...Axa is echt prachtig maar ze spreken mij niet aan..kzie mezelf er niet mee lopen..dan zie ik mezelf eerder met een poedel lopen haha..
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.niki-kurt1.hyves.nl
Paulina
Admin
Paulina


Aantal berichten : 134
Registratiedatum : 29-04-09
Leeftijd : 29
Woonplaats : Heverlee

American Staffordshire Terrier Empty
BerichtOnderwerp: Re: American Staffordshire Terrier   American Staffordshire Terrier Empty02.05.09 22:14

Asi schreef:
Nee ik zou nooit een staff nemen..ook geen bulldog etc...
Kvind het hele mooie honden om te zien...Axa is echt prachtig maar ze spreken mij niet aan..kzie mezelf er niet mee lopen..dan zie ik mezelf eerder met een poedel lopen haha..

dat snap ik best hoor, ik zie mij juist niet met een poedel lopen haha

nou meeste mensen zeggen dat ze een hond kiezen die bij hun karakter past en hun levensstijl... of "smaak" ...

gewoonweg ieder zijn keus


en Dankje voor het compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
Roos

Roos


Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 02-05-09

American Staffordshire Terrier Empty
BerichtOnderwerp: Re: American Staffordshire Terrier   American Staffordshire Terrier Empty03.05.09 21:25

Inderdaad.. maar soms krijg je een hond bij puur toeval, zoals een zwerfhond.. en dan blijkt het de perfecte hond te zijn..
Terug naar boven Ga naar beneden
deborah

deborah


Aantal berichten : 18
Registratiedatum : 07-05-09
Leeftijd : 32
Woonplaats : Erm

American Staffordshire Terrier Empty
BerichtOnderwerp: Re: American Staffordshire Terrier   American Staffordshire Terrier Empty07.05.09 16:49

Ik zie mezelf GRAAG met een staff lopen..
heerlijke beesten om te zien, met veel pitt!!

ik zie me zelf juist niet meer een poedel malthezer of iets in die trant lopen haha..
het is maar goed dat iedereen zo zijn eigen smaak heeft, anders zou iedereen met een poedel lopen... hihi

Groetjes
Terug naar boven Ga naar beneden
http://honden.forum-xl.nl
luna

luna


Aantal berichten : 98
Registratiedatum : 15-06-09
Woonplaats : vl-brabant

American Staffordshire Terrier Empty
BerichtOnderwerp: Re: American Staffordshire Terrier   American Staffordshire Terrier Empty15.07.09 12:08

Alles went, heb de laatste jaren niet zo'n uitgesproken voorkeur meer.
Alles heeft recht op een goede thuis.

Vind alle rassen en mixen ok, elke hond heeft zijn plus en minkantjes, t'is maar hoe je het bekijkt en wat je ervan verwacht hé.
Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





American Staffordshire Terrier Empty
BerichtOnderwerp: Re: American Staffordshire Terrier   American Staffordshire Terrier Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
American Staffordshire Terrier
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Border Terriër

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
hondenforum THE BEST THERE IS  :: hondenrassen-
Ga naar: