hondenforum THE BEST THERE IS
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hondenforum THE BEST THERE IS

iedereen is welkom
 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Sprinpole- Sport voor pits

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
an
Admin
an


Aantal berichten : 828
Registratiedatum : 27-04-09
Leeftijd : 49
Woonplaats : limburg

Sprinpole- Sport voor pits Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sprinpole- Sport voor pits   Sprinpole- Sport voor pits Empty13.06.09 19:08

ik denk dat alle honden wel doordraaien als ze dag in , dag uit rammel kregen
de mensen en wet zeggen dat deze honden regelrechte 'moordwapens 'zijn
ik ben in instantie
als een hond een moordwapen word
ligt dit niet aan de hond wel aan de eigenaars !!!!!
een onopgevoedde hond kan men niet in toom houden simpel is dat
of wel kies je voor zo'n hond gelijk rotweilers, bulls en zo.. en verdiep je je in de opvoeding
vooralleer je een aanschaft of ...je begint er niet aan
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hondenmandje.forumotion.net/forum.htm
Paulina
Admin
Paulina


Aantal berichten : 134
Registratiedatum : 29-04-09
Leeftijd : 29
Woonplaats : Heverlee

Sprinpole- Sport voor pits Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sprinpole- Sport voor pits   Sprinpole- Sport voor pits Empty13.06.09 14:12

Natuurlijk moeten de honden pas op commando de touw of dergelijke pakken,
en de hond ziet wel een verschil tussen een kind met speelgoed en Sprinpole.


alleen met pups moet je oppassen, die zijn altijd enthousiast en pakken alles wat in de lucht hangt he.
Maar eenmaal onder controle,en onder appel zijn er geen probelemen.

Ik bedoel, ik speel ook vaak met axa,met touwen enal, en het boeit haar alleen als ik het vast heb, ook al zouden der 100 kinderen voorbijlopen met een koord in hun hand.
Met sprinpole is dat hetzelvde, het hangt in de lucht, en de baas is erbij.


Btw, dat de pit verboden zullen worden is (sorry dat ik het zeg) dikke zever,
en je kunt het feit dat deze honden hard bijten of niet loslaten er niet uit krijgen, ook al ga je 100den generaties lang fokken, het is gewoon zo een hond en het blijft zo een hond.
Sorry maar omdat er nu eenmaal in Nedeland zo een gekken rondlopen met een zogenaamde "pitbull" die door de pak slaag die hij dag in dag krijgt, ineens doordraait, Betekent het niet dat het gevaarlijke honden zijn, ze worden niet bijterig enal geboren.
Het is niet in hun bloed om andere dieren/mensen de doden ofzo.
Het zijn mensvriendelijke honden,
en om een pitbull agressief te maken t.o.v mensen moet je die echt mentaal en fysiek mishandelen, want deze honden werden gefokt om mensen niet te bijten/aan te vallen.
der is natuurlijk een verschil tussen aanvallen en baas verdedigen he.
DAN NOG, wat er feitelijk aan de hand is in de "hondengevechtenwereld" is dat de pits worden ofgefokt en kwaad gemaakt door gebruik te maken van een andere pit, dan weel een ANGSTIGE, die verdedigt zig niet eens maar zit in een hoekje omdat hij niet weg kan, zo wordt er "geoefend" om de hond agressief te krijgen. Dat zie je duidelijk op youtube bij de Vick-Pits.(je weet wel in amerika die football speler die hondengevechten hield)
Zelfs op Nat Geo gezien enal.

Dominante honden hebben de "neiging" om heviger uit de hoek te komen, maar om pits agressief te maken moet je ze echt Heel hard opfokken.
+++ze hebben een sterke "will to please" voor hun baas, en als ze het eenmaal geleerd krijgen om andere honden/mensen aan te vallen doen ze dat om hun baas tevreden te stellen.
Volgens mij ligt het 100% aan de hondeneigenaren want de honden kunnen niet keizen naar wie ze zullen verhuizen als ze eenmaal 8 weekjes oud zijn.

+ Wat ze wel in hun bloed hebben is het vasberadenheid,koppigheid,trouw,verdedegings instinct

Het is niet hun wil om niet te lossen als ze eenmaal bijten, ze kunnen niet lossen omdat als deze honden in de "trance" geraken, spannen hun kaakspieren enal op en Kunnen ze echt niet lossen, dan moet de hond 1st ontspannen.

Bij springpole is er nog geen enkele hond blijven hangen, wat het heeft niets met agressie/bijterig gedag te maken.


In belgie heb je ook idioten die met een pitje rondlopen om stoer te doen, maar hier worden niet zo veel pits mishandeld als in Nederland.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucky
Admin
Lucky


Aantal berichten : 213
Registratiedatum : 28-04-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Brunssum

Sprinpole- Sport voor pits Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sprinpole- Sport voor pits   Sprinpole- Sport voor pits Empty12.06.09 10:46

Goede vraag aan..

LIJKT mij dat je, je hond pas laat gaan als hij het commando gehad heeft..MAAR je moet je hond dan verrekte goed onder controle hebben want indd. stl je voor een kindje met een springtouw ofzo..oei kmoet er niet aan denken.

Mn vader heeft mt zn bouvier pakwerk gedaan,..dit heeft best lang geduurd en mn vader heeft verschillende littekens..omdat de hond eerst op de pakwerker ging en zich toen omdraaide naar mn vader..dit heeft heel lang training geduurd..
Lijkt mij met dit hetzelfde..Je moet (niet jij maari n het algemeen) goed weten waar je mee bezig bent als je zulke sporten met zulke honden gaat uitvoeren.

Hier is op t.v. zelfs een docu geweest dat de pittbulls weer verboden gaan worden..Omdat het bijten toc in hun bloed zit en zeker een gedeelte ligt aan de opvoeding MAAR ze worden er ook op gefokt dat kan niemand ontkennen..
Bijkomend dat zoiets generaties lang kan duren voordat het eruit is..
Niet persoonljk trouwens hoor
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.niki-kurt1.hyves.nl
an
Admin
an


Aantal berichten : 828
Registratiedatum : 27-04-09
Leeftijd : 49
Woonplaats : limburg

Sprinpole- Sport voor pits Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sprinpole- Sport voor pits   Sprinpole- Sport voor pits Empty12.06.09 7:56

nog een nieuwschierig vraagje
zoals je zegd leren ze meestal aan een koord of dergelijke
stel nu voor dat er vb een kind met ...een springtouw ' of een gewoon koort of zo voorbij komt
gaat hij hier niet op af dan ?
of alleen hetgene dat hij herkent

vind dit zo interesant he Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hondenmandje.forumotion.net/forum.htm
Paulina
Admin
Paulina


Aantal berichten : 134
Registratiedatum : 29-04-09
Leeftijd : 29
Woonplaats : Heverlee

Sprinpole- Sport voor pits Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sprinpole- Sport voor pits   Sprinpole- Sport voor pits Empty11.06.09 20:05

De kaken worden sterker en de hond leert zijn beet beheersen Smile

ook leer de hond in 1 keer goed vast te pakken,dus niet uitglijden of wat dan nog.
Terug naar boven Ga naar beneden
an
Admin
an


Aantal berichten : 828
Registratiedatum : 27-04-09
Leeftijd : 49
Woonplaats : limburg

Sprinpole- Sport voor pits Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sprinpole- Sport voor pits   Sprinpole- Sport voor pits Empty11.06.09 19:09

lijkt me dan wel iets goed
ja , ik heb het niet nodig hahh
en je kan beter goed vragen als nadien ja denkend op ... een of ander

zo'n 35 kilo opheffen hou je niet vol
maar een boom kan daar tegen teminste een dikke dan tongue

is dit ook goed voor de kaken?
worden ze sterker ...of
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hondenmandje.forumotion.net/forum.htm
Paulina
Admin
Paulina


Aantal berichten : 134
Registratiedatum : 29-04-09
Leeftijd : 29
Woonplaats : Heverlee

Sprinpole- Sport voor pits Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sprinpole- Sport voor pits   Sprinpole- Sport voor pits Empty11.06.09 16:58

Neen hoor an! helemaal niet,.



Kijk bij pakwerk leren de honden Mensen te bijten.:daardoor worden ze ook evenwichtiger en juist minder bijterig.


Bij springpole leren de honden om BEPAALDE voorwerpen vast te pakken, het zijn geen mensen haha. Dus er is geen verband tussen Bijterig gedrag en springpole.
Het is juist hetzelvde ,moest jij nu een stukje stof in je hand nemen en op de grond met je hondje spelen, door heb te laten trekken enal.
Juist hetzelvde effect, 't is gewoon speelgoed voor de honden.


Springpole is bedoeld voor staffords omdat niemand het kan volhouden om de hond lang in de lucht te houden,ook al heeft die zijn achterpoten op de grond, zo een hond weegt minimum 25kg tot 35 !!!
en je wilt ook geen schouderblessures oplopen haha.

het is helemaal dier-en mensvrindelijk. En je hond leert zich ook beheersen hoor. Want alleen op BEVEL mag hij het ding pakken.


In clubs worden agressive/angstige/bijterige honden niet toegelaten.
Ze moeten onder ook onder appel staan.

geloof me,der wordt heel serieus en voorzichtig mee omgegaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
an
Admin
an


Aantal berichten : 828
Registratiedatum : 27-04-09
Leeftijd : 49
Woonplaats : limburg

Sprinpole- Sport voor pits Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sprinpole- Sport voor pits   Sprinpole- Sport voor pits Empty11.06.09 13:33

is dit wel goed voor hen ?????
krijg je met dit niet mss een 'bijtgrage ' hond ? Crying or Very sad
ja...... vraag het maar Neutral
ik hoop dat je je niet aangevallen gaat voelen
Terug naar boven Ga naar beneden
http://hondenmandje.forumotion.net/forum.htm
Paulina
Admin
Paulina


Aantal berichten : 134
Registratiedatum : 29-04-09
Leeftijd : 29
Woonplaats : Heverlee

Sprinpole- Sport voor pits Empty
BerichtOnderwerp: Sprinpole- Sport voor pits   Sprinpole- Sport voor pits Empty10.06.09 21:25

(ik weet efjes niet waar ik het moet plaatsen Embarassed )


Dus sprinpole:

Het is (eigenlijk alleen voor pitbull-achtigen) ontworpen om alle lichaamsspieren te stimuleren.
het is een touw/stuk dik stof, vastgemaakt een een uitrekbare touw,die touw is meestal vastgemaakt aan een paal vervolgens is de paal aan een muur vastgemaakt.
het kan ook gewoon aan een boom vasgemaakt worden en daar dan een hangende autoband aan.


Er zijn 2 manieren van trainen:

Show-trainen en hobby trainen.

Show-trainen: de hond moet zo hoog mogelijk leren springen om het voorwerp vast te pakken en dan blijven hangen voor een paar seconden.(minimum)
De hond traint zijn achterpoten en kaken het meest, en leert ook van de 1ste keer de touw bv, goed vast te pakken.=> zo hebbe de beste honden wel boven de 3 meter hoog gesprongen om de touw te pakken .(sommige zelfs 4meter!en mogelijk meer!!!!!!!=dan wel over een muur,dus ze ondersteunen zich door met de poten over de muur te krabben)
---------- daarmee kan je meedoen aan wedstrijden


Hobby Trainen: de hond heeft het touw/stof binnen bereik, en moet niet hoog springen, de achterpoten blijven juist op de grond, dan worden alle spieren gestimuleerd.
je kunt de hond ook hoog laten springen, hangt ervanaf wat je wilt bereiken he.
de hond traint zijn, :
Rug-acherpoten,nek,buik,kaken,borstkas...alles eigenlijk,

dat komt omdat staffords in het algemeen schudden met hun speelgoed/"prooi" en op die manier gebruiken ze hun spieren, door dat de voorpoten in de lucht zijn moeten ze de acherpoten ook gerbuiken. maar dat is wel duidelijk.




-------op de hondenpage werd dit beschouwd als dierenmishandeling: Rolling Eyes
Ja het werd vroeger gebruikt om de honden te trainen voor hondengevechten, maar nu zijn er Clans opgericht en wordt dit als algemene SPORT beschouwd, net als weightpulling(gewichtentrekken, zoals sledehonden)

Sprinpole- Sport voor pits 17837
Sprinpole- Sport voor pits 17838
Sprinpole- Sport voor pits 17839
Sprinpole- Sport voor pits 9c990b4a
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Sprinpole- Sport voor pits Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sprinpole- Sport voor pits   Sprinpole- Sport voor pits Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Sprinpole- Sport voor pits
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» pets .be voor wie wil adopteren
» ** vraagje voor iedereen ...**
» voor baasjes en honden
» Tips voor alle viervoeters
» filmpje over diermishandeling (niet voor gevoelige kijkers !)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
hondenforum THE BEST THERE IS  :: opvoeding-
Ga naar: